Allmänna villkor

Användarvillkor
New York Media Group B.V.
Senast uppdaterad: Juli 2019

Välkommen till NewYork.se. New York Media Group B.V. (Handlar under namnet NewYork.se – nedan “NYMG”) erbjuder en onlineplattform för planering av resor till och vistelser i New York City. Du kan hitta information och boka relevanta turer, biljetter och tjänster (“Produkter” och “MetroCards”) från tredje part med koppling till New York City. Dessa användarvillkor (“Villkor”) gäller för förhållandet mellan NYMG och dess användare (“Användare”) för all användning av webbplatsen www.NewYork.se (“Webbplatsen”), mobilapplikationen Eric’s New York (“Appen”) och (köp av) tjänster eller Produkter som erbjuds av NYMG och via tredje partens leverantörer. NYMG erbjuder användning av webbplatsen och appen och dess tjänster eller produkter under förutsättning att användaren godkänner dessa villkor.

Contents

DEFINITIONER

1.1 NYMG: New York Media Group B.V., ett aktiebolag grundat enligt nederländska lagar. Företaget är registrerat hos den nederländska handelskammaren under registreringsnummer 53135733. Bolagets säte är Herengracht 221, 1016 BG Amsterdam. NYMG kallas också “vi”, “oss”, “vår”
1.2 Användare: En privatperson eller juridisk person som använder sig av webbplatsen, Appen eller (köper) tjänster eller produkter som erbjuds av oss. Också kallad “du”.
1.3 Plattform: webbplatsen https://www.NewYork.se och appen Eric’s New York med information om New York city.
1.4 Produkter: en mängd olika turer, biljetter och tjänster som tillhandahålls av leverantörer från tredje part i New York.
1.5 MetroCard: ett kort som används som betalningsmetod för transport på New York City Subway och New York City Transit bussar.

2. ANVÄNDA VÅR WEBBPLATS OCH APP

2.1 Om du vill använda vår App måste du hämta och installera vår App. Du kan inte skapa ett personligt konto.
2.2 Om du vill använda vår webbplats, gå till https://www.NewYork.se. Du kan inte skapa ett personligt konto.
2.3 Genom att använda vår webbplats och app, förklarar du att du är minst 16 år gammal. Om du är under 16 år behöver du föräldrasamtycke (eller samtycke från en vårdnadshavare) för att använda vår hemsida eller app.
2.4 Avtalsvillkoren för användarens respektive mobilnätleverantör (“mobilleverantör”) fortsätter att gälla när du använder webbplatsen eller appen. Som ett resultat kan användaren debiteras av mobilleverantören för åtkomst till nätverksanslutningstjänster under anslutningens varaktighet, på grund av användningen av webbplatsen eller appen eller eventuella tredjepartsavgifter som kan uppstå. Användaren ansvarar för eventuella avgifter som uppstår.
2.5 Som villkor för att du använder webbplatsen eller appen, godkänner du att du inte lämnar någon information, data eller innehåll till oss eller plattformen (eller via plattformen) som är inkorrekt, felaktig, ofullständig eller som bryter mot lagar eller regler. Dessutom godkänner du att du:

a) Gå inte in i några icke-offentliga/säkra områden på plattformen.
b) Skicka inte virus, maskar, skräppost, spam, kedjebrev, oönskade erbjudanden eller annonser av något slag och för något ändamål; och
c) Undersök inte, skanna eller testa plattformen eller något annat relaterat system eller nätverk eller bryt mot någon säkerhet eller autentisering.

2.6 Om NYMG misstänker att du inte följer dessa villkor eller ett avtal med NYMG, kan vi neka dig omedelbar tillgång till plattformen (permanent).

3. PRODUKTER

3.1 NYMG erbjuder två typer av produkter; De som tillhandahålls av tredje part, såsom en speciell händelse, turné, teater eller showbiljett som specificeras av ett datum och MetroCards säljs direkt via vår hemsida och App. För alla andra produkter som är åtkomliga via en hyperlänk, se avsnittet:
(10) Länkar till tredje partens webbplatser”.
3.2 NYMG är inte en resebyrå och erbjuder inte egna turer, utflykter, transporttjänster, logi eller andra reseupplevelser. NYMG visar produktinformation och upplevelser som erbjuds av leverantörer från tredje part och gör det möjligt för kunder att göra reservationer med dessa leverantörer. Detta innebär inte eller utgör NYMG:s sponsring eller godkännande av leverantörer från tredje part eller någon koppling mellan NYMG och leverantörer från tredje part.
3.3 MetroCard är uttryckligen avsedd som erbjuds av NYMG.
3.4 Om användaren ger NYMG viss information – t.ex. avgångsdatum eller datum för vistelsen – kan NYMG utgå ifrån att denna information är korrekt och visar produkter baserade på den informationen.
3.5 Ett inköp av en produkt avslutas när användaren betalar det pris som anges i den produkten och denna betalning har mottagits i gott skick av NYMG.
3.6 Alla andra produkter från NYMG (Produkter som inte är listade som sådana på webbplatsen eller Appen) är icke bindande om inget annat avtalats skriftligen.
3.7 Produkter som omdirigerar användaren till en tredje parts webbplats via en hyperlänk, görs av tredje part. Tydliga misstag eller uppenbara fel när det gäller produkter binder inte NYMG eller tredje part. Se avsnittet “Länkar till tredje part” nedan för mer information.

4. PRIVATA RESEGUIDER

4.1 NYMG ger information och gör det möjligt för kunder att göra reservationer för privata reseguider. Dessa privata reseguider är inte agenter eller medlemsförbund som tillhör NYMG. Inga bakgrundskontroller tillhandahålls för privata reseguider. Användningen av privata reseguider sker på egen risk. Användarna är ansvariga för att arbeta direkt med privata reseguider vid schemaläggning, mötestid/plats och specifika betalningsvillkor. Användare ingår ett avtal med den privata reseguiden som kommer att omfattas av villkoren och riktlinjerna för dessa guider.

5. PRESENTKORT

5.1 NYMG Presentkort erhålls via webbplatsen NewYork.se. All försäljning av presentkort är slutgiltig. Presentkort kan inte återbetalas. NYMG ansvarar inte för stulna eller förlorade presentkort. NYMG presentkort är giltiga i ett (1) år från inköpsdatum. Om värdet av de artiklar du bokar är större än ditt presentkort, kan du betala resterande belopp med ett kredit- eller betalkort.

6. PRISSÄTTNING

6.1 Priserna på webbplatsen och Appen är per person, om inte annat anges.
6.2 I priserna ingår allt. Om inte annat anges.

7. BETALNING

7.1 Alla betalningar måste göras i förväg om inte NYMG indikerar att Användaren kan göra relevanta betalningar efter att ha mottagit produkten eller tjänsten. Eventuella betalningsmetoder visas på webbplatsen eller appen och inkluderar till exempel [MasterCard, Visa, iDeal, PayPal].

8. ÄNDRING OCH ANNULLERING AV BOKNINGAR

8.1 Alla bokningsändringar och annulleringar av Produkter med ett visst datum måste meddelas via e-post [email protected].
8.2 När du bokar ett visst evenemang, teater- eller showbiljett, via webbplatsen, kan användaren välja en “Flex-biljett”. Detta alternativ garanterar att ändringar och avbokningar av bokningen upp till tio (10) dagar före evenemanget är gratis. För att utnyttja detta måste begäran om ändring eller avbokning tas emot inom (10) dagar före evenemanget. Om användaren lämnar in begäran mindre än tio (10) dagar före evenemangsdatum, kan användaren bli föremål för en extra avgift.
8.3 När en användare begär en avbokning med alternativet “Flex Ticket” kommer användaren att få full återbetalning minus “Flex Ticket”-avgiften.
8.4 Alternativet “Flex Ticket” täcker inte (i) valutakursavvikelser och (ii) prishöjningar efter det att inköpet har gjorts.
8. 5 Det är inte möjligt att ändra, modifiera eller avboka bokningar för New York City Ballet (“NYCB”), Cirque du Soleil eller Radio City Christmas Spectacular eller sevärdheter och rabattkort i kombination med MetroCards.
8.6 För ändringar eller datumändringar av en befintlig speciell händelse, teater- eller showbiljett
utan “Flex Ticket” debiteras användaren en avgift.
8.7 Produkter som guidade turer kan ändras eller avbrytas inom tio (10) dagar före evenemanget utan kostnad. Om användaren lämnar in begäran mindre än tio (10) dagar före evenemangsdatum, kan användaren bli föremål för en extra avgift.
8.8 Datumändringsförfrågningar och ändringar av alla produkter är föremål för tillgänglighet hos våra leverantörer och/eller tjänsteleverantörer. NYMG kan inte garantera framgången med eventuella datumändringar.
8.9 Inga återbetalningar är tillgängliga när en tur, speciell händelse, show eller service har påbörjats.
8.10 Ibland kan våra leverantörer göra ändringar i priser, (turné) datum, inklusioner eller annan produktinformation. Följaktligen har NYMG rätt att avbryta, byta eller ersätta en tjänst, tur, biljett eller produkt som användaren har bokat, när som helst, oavsett anledning.
8.11 Om en ny attraktion (som t. ex. guidad rundtur eller museum) läggs till som alternativ till ett rabattkort efter köp, har du rätt att välja den här attraktionen som ett av valen. Om en attraktion tas bort från ett rabattkort efter köp, har du inte längre rätten att besöka attraktionen. Du kan emellertid byta den mot en annan attraktion. Det går inte att få pengarna tillbaka på grund av att en attraktion inte längre ingår, det går  inte heller att annullera köpet.
8.12 Det går inte att få pengarna tillbaka för de attraktioner som inte har använts med ditt rabattkort.
8.13 Om det inte går att besöka attraktionen eller ta den guidade rundturen på grund av (tekniska) problem, är beloppet man kan få tillbaka per attraktion “priset av rabattkortet delat med antal attraktioner”, och kan aldrig bli mer än beloppet av själva rabattkortet.

9. RETUR AV METROCARDS

9.1 En användare som är enskild privatperson har rätt att returnera MetroCards inom 14 (fjorton) dagar från och med datumet för mottagande av produkten.
9.2 Användaren måste informera oss om återlämnandet av MetroCards inom ramen för betänkelseperioden, genom att skicka ett e-postmeddelande till [email protected]. Du kan skicka MetroCard till adressen som står längst ner i dessa villkor. Du står själv för returkostnaden. Vi skickar dig en bekräftelse på din anmälan så snart som möjligt, men minst inom 5 dagar. Vi kommer att ge dig en återbetalning inom 14 (fjorton) dagar efter att vi har mottagit MetroCards. Du är ansvarig för avskrivningar på MetroCards, om du har gjort något med MetroCards under din reflektionsperiod. Återbetalningen beräknas enligt följande: Det fulla priset som betalas av Användaren plus vanliga fraktkostnader minus eventuella tjänster som vi redan har utfört på din speciella begäran. Återbetalningen kommer också att innehålla återbetalning av kostnader för standardleverans och andra (administrations) avgifter, när de debiteras. Vid återbetalning av en delorder får du återbetalning för värdet av de varor som har returnerats och i så fall kommer leveransavgifterna inte att återbetalas.
9.3 För MetroCards köpta i kombination med en attraktion eller ett rabattkort, se de särskilda villkoren för leverans och returer här: https://www.newyork.se/retur-och-leverans/

10. LÄNKAR TILL TREDJE PARTENS WEBBPLATSER

10.1 Användaren ingår ett avtal med den tredje parter som kommer att omfattas av villkoren och riktlinjerna för dessa tredje parter. Erbjudanden från tredje part görs endast av NYMG: det betyder att NYMG inte ansvarar för (innehållet) i erbjudanden från tredje part.
10. 2 Användaren bekräftar att NYMG inte är en part i avtalet som ingåtts mellan Användare och tredje part, efter att Användaren använder hänvisningen till en tredje part via webbplatsen eller appen. NYMG är inte ansvarig för avtalet som ingåtts mellan användaren och en tredje part.

11. INFORMATION OM WEBBPLATS OCH APP, FRISKRIVNINGSKLAUSUL FÖR GARANTIER

11.1 Informationen om New York City på webbplatsen och Appen har sammanställts med största omsorg. Denna information är endast avsedd för information och utgör inte ett råd. I den utsträckning som tillåts enligt lag, frånskriver NYMG härmed alla underförstådda garantier avseende informationen som tillhandahålls av webbplatsen och appen. Informationen på webbplatsen och appen tillhandahålls “som den är” och “som tillgänglig” utan någon garanti.
11.2 Användaren förstår att användarinformation  om produkter och tjänster som erbjuds av tredje part på webbplatsen och appen är från tredje part och har inte bestått eller föreslagits av NYMG (i detta avseende, se även artikel 3 och 10). Denna information erbjuds därför utan garanti eller krav på noggrannhet. Detta innebär också att om information om produkter och tjänster från tredje parter på webbplatsen och appen skiljer sig från uppgifter som lämnats av tredje partens webbplatser som erbjuder produkter och tjänster, informationen på tredjepartens webbplats måste betraktas som korrekt.
11.3 NYMG är inte ansvarig för:

a) informationen om New York City som tillhandahålls av webbplatsen och appen eller eventuella skador på användaren som härrör från dem.
b) den korrekta funktionen av (hyper)länkar som tillhandahålls av webbplatsen eller appen; eller
Eventuella beslut eller köp gjorda av användaren baserade på informationen om New York City som tillhandahålls av webbplatsen eller appen.
Användare ansvarar endast för deras samspel med tredje part som de hittat via plattformen eller med andra användare på webbplatsen eller appen.

11. 4 NYMG kommer med jämna mellanrum att använda rimliga ansträngningar för att uppdatera informationen på webbplatsen eller appen (om staden New York) för att ge en exakt bild av information, produkter och tjänster från tredje parter.  NYMG ansvarar inte för uppdateringar, support eller underhåll med avseende på informationen på webbplatsen eller appen.

12. VÅRT NYHETSBREV

12.1 För att få vårt nyhetsbrev måste du skicka oss din e-postadress via det relevanta formuläret på vår hemsida eller app.
12.2 Genom att ge oss din e-postadress via det relevanta formuläret ger du ditt samtycke till att få vårt nyhetsbrev regelbundet.
12.3 Användare har rätt att avbryta sitt abonnemang på nyhetsbrevet när som helst. För att utnyttja rätten att avbryta, var vänlig informera oss via [email protected] eller klicka på relevant knapp enligt varje nyhetsbrev. Vi skickar dig en bekräftelse på din anmälan så snart som möjligt, men i vilket fall inom 5 dagar.

13. INTEGRITET

Vi respekterar din integritet och följer EU: s allmänna dataskyddsförordning (GDPR). När du använder vår plattform samlar vi in ​​vissa personuppgifter från dig. I vår integritetspolicy kan du läsa vilka personuppgifter vi samlar in och för vilka ändamål. Du hittar vår integritetspolicy här.

14. IMMATERIELL EGENDOM

14.1 Bortsett från (hyper)länkar till tredje parts webbplatser och trots tredje parts rättigheter (till exempel tillverkare av produkter), är NYMG exklusiv ägare av alla innestående immateriella rättigheter som avser (allt innehåll görs tillgängligt via) hemsidan, appen och dess tjänster eller produkter, till exempel – men inte begränsat till – patent, patentansökningar, varumärken, varumärkesansökningar, databasrättigheter, servicemärken, firmanamn, upphovsrätt, affärshemligheter, licenser, domännamn, know-how, egendom rättigheter, fotografier och förfaranden (“Immateriella rättigheter”).
14.2 Bortsett från (hyper)länkar till tredje parts webbplatser och trots tredje parts rättigheter, ger NYMG sina användare en icke-överförbar, icke-exklusiv, icke-underlicensierbar, royaltyfri och återkallelig licens avsedd för personal och icke-kommersiell användning av webbplatsen och appen. Användaren har inte rätt att komma åt innehållet på webbplatsen och appen för något annat syfte, till exempel för att sälja eller distribuera innehållet på webbplatsen och appen.
14.3 Licensen medför exempelvis att användare – med avseende på vår hemsida och app och innehållet som görs tillgängligt via dem – inte kommer att eller tillåter tredje part att på användarnas vägnar
(i) göra och distribuera kopior (ii) försöka att sälja, distribuera, kopiera, hyra ut, underlicensiera, låna ut, slå samman, reproducera, ändra, modifiera, dekonstruera, demontera, dekompilera, överföra, utbyta, översätta, hacka, distribuera , skada eller missbruka eller (iii) skapa derivat oavsett slag.

15. TILLGÄNGLIGHET AV WEBBPLATSEN OCH APPEN, FRISKRIVNINGSKLAUSUL FÖR GARANTIER

15.1 Webbplatsen och appen är tillgängliga på stationära datorer, surfplattor och smartphones. NYMG kommer att använda rimliga ansträngningar för att göra webbplatsen och appen tillgängliga hela tiden. Användaren bekräftar dock att webbplatsen och appen tillhandahålls via internet och mobilnät och därmed kan kvaliteten och tillgängligheten för webbplatsen och appen påverkas av faktorer utanför NYMG:s rimliga kontroll.
15.2 NYMG tar inget som helst ansvar för webbplatsens eller appens otillgänglighet eller någon svårighet eller oförmåga att hämta eller komma åt innehåll, eller något annat kommunikationssystemfel som kan leda till att webbplatsen eller appen blir indisponibla.
15.3 NYMG ansvarar inte för support eller underhåll med avseende på informationen på webbplatsen eller appen. NYMG kan – efter eget gottfinnande – då och då uppdatera, ändra eller anpassa webbsidan eller appen och deras funktioner för att förbättra din användarupplevelse. Detta kan resultera i ett driftstopp för vilket NYMG inte är ansvarig i enlighet med artikel 11.2.
15.4 I den utsträckning som tillåts enligt lag, frånskriver NYMG härmed alla underförstådda garantier avseende informationen som tillhandahålls av webbplatsen och appen. Informationen på webbplatsen och appen tillhandahålls “som den är” och “som tillgänglig” utan någon garanti.

16. ANSVARSSKYLDIGHET

16.1 Ingenting i dessa villkor utesluter eller begränsar NYMG:s ansvar när det inte kan uteslutas eller begränsas enligt tillämplig lag.
16.2 Tredje partens leverantörer och privata reseguider som görs tillgängliga via produkter eller tjänster på denna webbplats eller app är oberoende entreprenörer och inte dotterbolag eller anställda som tillhör NYMG. NYMG är inte ansvarig för de ageranden, fel, utelämnanden, representationer, garantier, överträdelser, försummelser eller felaktigt agerande av sådana  leverantörer eller privata reseguider eller för några personskador, dödsfall, skada på egendom, eller andra skador eller utgifter som uppstår till följd av detta eller som på annat sätt uppstår från din bokning av en produkt eller tjänst eller din användning av en produkt eller tjänst.
16.3 NYMG har ingen skyldighet och kommer inte att göra några återbetalningar i händelse av   eventuell försening, strejk, force majeure eller andra orsaker utom vår direkta kontroll, och vi tar inget ansvar för eventuella ytterligare kostnader, utelämnanden, förseningar eller handlingar som utförs av en myndighet.
16.4 NYMG ansvarar inte för dig för någon (direkt eller indirekt) skada du lider till följd av användningen av webbplatsen eller appen eller innehållet som tillhandahålls där. NYMG ansvarar exempelvis inte för:

a) genomförandet av avtal mellan dig och tredje part som erbjuder produkter och tjänster är kopplat till eller från webbplatsen eller appen.
b) otillgängligheten (till ett visst pris) av produkter eller tjänster som tillhandahålls av tredje part som är kopplade till eller från webbplatsen eller appen och hindrar användaren från att köpa en produkt eller tjänst.
c) den korrekta funktionen av (hyper)länkar som tillhandahålls av webbplatsen eller appen;
d) situationen där användarens enhet stulits och vilken tredje part som följaktligen använder sig av webbplatsen eller appen med användarens mobila enhet;
e) eventuella skador eller ändringar i användarens utrustning inklusive men inte begränsat till datorutrustning eller en handhållen enhet till följd av installation eller användning av webbplatsen eller appen;
f) ett misslyckande att uppfylla några av NYMG:s förpliktelser enligt dessa villkor eller ett avtal där ett sådant misslyckande beror på händelser utöver NYMG:s rimliga kontroll.

17. SKADEERSÄTTNING

17:1 Användare kommer att ersätta, försvara och hålla NYMG oskadd från och mot alla skulder, skador och kostnader (inklusive avvecklingskostnader och rimliga advokatavgifter) som härrör från tredje partens krav avseende:

a) eventuella personskador eller skador som uppstår på grund av användarens beteende i samband med användningen av vår webbplats eller app och
b) när användaren enligt dessa villkor bryter mot något avtal med NYMG eller brott mot gällande lagar, regler eller order.

18. ÖVRIGT

18.1 NYMG förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor. När vi ändrar dessa villkor meddelar vi Användarna per nyhetsbrev (om användaren har gett oss sin e-postadress för detta ändamål) och skickar en anmälan på vår hemsida tillsammans med de uppdaterade villkoren. Genom att fortsätta att använda appen eller webbplatsen bekräftar du den senaste versionen av dessa villkor.
18.2 Om vi ​​inte tillämpar (delar av) dessa villkor kan detta inte tolkas som ett samtycke eller upphävande av rätten att verkställa dem vid ett senare tillfälle eller mot en annan användare.
18.3 Användaren kan inte överföra rättigheter och skyldigheter från ett avtal med NYMG eller dessa villkor till tredje part.

19. DELBARHET

19.1 Ogiltigheten eller oförenligheten av någon bestämmelse i dessa villkor eller ett avtal med NYMG ska inte påverka giltigheten eller verkställigheten av någon annan bestämmelse i dessa villkor eller avtal. En sådan ogiltig eller otillåten bestämmelse ska ersättas eller anses ersättas av en bestämmelse som anses vara giltig och verkställbar och vars tolkning ska vara så nära den ogiltiga bestämmelsens avsikt som möjligt.

20. TILLÄMPLIG LAGSTIFTNING OCH JURISDIKTION

20.1 Dessa villkor regleras av och tolkas i enlighet med nederländska lagar.
20.2 Om inte obligatorisk lagstiftning anger annat, ska alla tvister som härrör från eller uppstår i samband med avtal med NYMG eller dessa villkor uteslutande överlämnas till den behöriga domstolen i Amsterdam, Nederländerna, om inte tvisten kan göras upp i godo.

21. KLAGOMÅL, KOMMENTARER OCH FÖRSLAG

21.1 NYMG strävar efter att ge dig optimal service. Om du har ett klagomål, en kommentar eller ett förslag kan du kontakta oss på [[email protected]]. Vänligen ge oss dina kontaktuppgifter, och en tydlig beskrivning av och anledning till ditt klagomål. Klagomål behandlas vanligtvis inom 5 dagar. Du kan också göra ett klagomål här.

NEW YORK MEDIA GROUP B.V., bedriver handel under namnet NEWYORK.SE

Stadhouderskade 14D
1054 ES Amsterdam
Nederländerna
Handelskammaren (“Kamer van Koophandel”) nummer: 53135733 momsnummer: NL850762261B01

T: +31 20 486 4734

E: [email protected]

 

Modellåterkallningsformulär

Fyll i och returnera det här formuläret om du vill returnera en eller flera artiklar.

Till New York Media Group B.V., handelsnamn under namnet NewYork.se
Stadhouderskade 14D
1054 ES Amsterdam
Nederländerna

[email protected]

Jag/Vi (*) meddelar härmed att ja/vi (*) skulle vilja returnera min/vår (*) beställning av följande:

Beställd på (*)/Mottaget den (*), Namn på konsument(er), Adress till konsument(er),

Konsumenternas underskrift

[endast om blanketten är i pappersform]

Datum

(*) Ta bort det som inte är tillämpligt.

Var den här artikeln till hjälp? Rekommendera den genom att ge mig ett betyg.

Genom att fortsätta på webbsidan, accepterar du användandet av cookies och sekretesspolicy. Läs mer här.

Abonnera på mitt nyhetsbrev

Sökresultat